Variert og god mat i Jakobsgrenda barnehage

I Jakobsgrenda barnehage får barna servert alle måltider når de er i barnehagen. Fire dager i uken serveres det varmlunsj.

Barnehagen ønsker å etablere gode kostholdsvaner og tilby barna et variert kosthold.

Til frokost tilbyr vi havregrøt, kornblanding eller brødmat. Vi serverer varmlunsj fire dager i uka som tilberedes av Rigmor og Hege som er matansvarlig hos oss.

Fredager serverer vi smøremåltid eller enkel varmmat til lunsj, hvis det ikke er matpakke og turdag.

Gjennom dagen tilbyr vi frukt og grønt, samt ettermiddagsmat med brød/knekkebrød/kornblanding og frukt/grønnsaker.

- Vi baker vårt eget brød

- Grønnsaker serveres sammen med varm lunsj

- Minimum en dag i uka har vi fisk på menyen

Vi har en Ukesmeny 2024 som går over flere uker og som oppdateres når vi ser at det er nødvendlig eller det er ønskelig med endring. Menyen er et utgangspunkt, og det hender den blir endret fordi man har fått tak i andre råvarer eller lignende.

På turdager eller uteuker da tar barna med drikkeflaske og matpakke i tursekken.

Barna tar også med drikkeflaske hver dag for å ha enkel tilgang på vann hvis de blir tørst.