Hverdagsmagi og mestringsglede

•   En toåring kommer til meg å sier «Godt å sjå deg!»
  •   En ansatt inviterer med toåringene vår på tur.
  •   En ansatt har hjulpet oss på påkledning to ganger.
  •   Moro med små sitater rundt omkring i barnehagen, blir smil, latter og god stemning av det.
  •   En ansatt var syk noen dager og det var så fint å komme tilbake, barna ville sitte i fanget og være sammen med henne.
  •   Barna på Marihaugen er så god på rosrunde til bursdagsbarna.
  •   Barna på Siristuen har blitt så god på ryddetid.
  •   Barna på Siristuen begynner å bli så stor at de vil gå mye lengre på tur, mestringsglede.
  •   Å ta med et barn på raveparty på Siristuen på morgenkvisten.
  •   Fint å være med på avdelingsmøtene å få med seg alt det gode arbeidet som skjer på huset, men enkeltbarn og hele barnegruppa.
  •   At det er rom (nok folk på jobb) til at det går an å sette seg å ta litt kontortid for å komme.
  • Det var hektisk til oss, så gikk jeg på en annen avdeling der det var rolig, fikk pustet litt og det var det jeg trengte for å fortsette dagen.
  • Når En ansatt har med karse i håndveska den dagen vi skulle så karse og det var tomt.
  • Gå på tur med delt avdeling, med en kollega og halve barnegruppa.
  • At man unner seg og sin kollega en dag utenom det vanlige uten å tenke på klokka, godt for både liten og stor.
  • Et barn som henter lekekompisen sin når han er lei seg og har gått bort fra leken.
  • Vi kan begynne å spise ute med 1 åringene.
  • Et barn skrek og et barn ved siden av gav det smukken sin.
  • To ansatt tar over avdelingen slik at jeg slipper å jobbe overtid.
  • En ansatt ga fra seg en kollega slik at det ikke ble travelt til oss når vi var manko på folk.
  • En ansatt lyser opp som sola og sier at det er godt å se meg.
  • Evnen til å se nye muligheter og alternativ plan når det vi ikke kan dra på hundesledetur pga snømangel.
  • Påskefrokost, vi var en mindre på jobb, men foreldrene hjalp til og det ble en veldig fin frokost.