Hverdagsmagi og mestringsglede

Tenk å få være så heldig å oppleve magiske øyeblikk og mestringsglede hver dag -livet i barnehagen!

• Et barn som er opptatt av klokker, «Du, ka e klokka? Har du en firkanta klokke du? Æ har en rund en æ»
  • Et barn som har hatt hjelp av fysioterapeut var så stolt av å vise til fysioterapeuten hva hen mestrer nå.
  • Barna delte sine tanker om barnehagen, flott å høre hva de synes.
  • De største barna er så god til å hjelpe de minste på avdelingen, det skaper glede å hjelpe andre.
  • Vareleveringen til kjøkkenet ble stående rett innenfor porten vår. Da jeg kom ut for å hjelpe til var barn og voksne i full gang med å få inn varene, for et kjempegodt fellesskap vi har, der alle hjelper hverandre.
  •  Lunsj i telt inne, det var gøy!

• Et barn vil ha på seg en utklednigsdrakt, men får den ikke på. Hun spør en voksen om hjelp, og et av de større barna sier «jeg kan hjelpe deg!» Flott å se at barna hjelper hverandre.
  • En ansatt har laget Lysglimtboks (hentet fra LØFT), en til voksne og en til barna. Der legger vi lapper med positive tilbakemeldinger til hverandre og leser dem opp i samling eller på avdelingsmøte (til de voksne).Et barn på FF har hatt en kjempegod utvikling, det er godt å se.
  •  Flere barn fra Siristuen går ned trappa, og de største går først, når de kommer ned står de og heier på de som kommer etter dem, heia heia!
  •  Magien med barns fantasi: Et barn har en flette og den voksne spør om det er mamma eller pappa som har laget så fin flette, barnet svarer: Nei, den vaks ut av seg selv, hvis æ trykke på den her knappen (tar på venstreskuldra si) å vess den ska væsk inn trykke æ hær (tar på høyreskuldra si).